Sociologija

четвртак, 30. новембар 2017.

Фемицид

ФЕМИЦИД



Фемицид је термин који означава убијање жена. У ужем смислу се под фемицидом сматра мржња према женама. То је родно засновано убиство почињено над женама, девојкама, девојчицама па чак и бебама женског пола од стране особа мушког пола. 

Убица осећа надмоћ над женом, при чему сматра да има право да одузме женски живот. 

Фемицид обухвата више врсти родно заснованог насиља, од "обичног" женоубиства, преко силовања са убиством, до спаљивања удовица на мужевљевој ломачи и убиства због "увреде породичне части. 
У савремено доба фемициду се додаје пол женске особе као разлог за убиство. Фемицид се креће од намерног убијања жена, преко физичког и психичког злостављања, што се касније укључило и сексуално узнемиравање, принудну стерилизацију, обрезивање жена. 

Фемицид представља један од пет главних разлога због којих жене прерано губе живот. Обично се ради о женама између 20-40 година старости у Сједињеним Америчким Државама. 

Најчешћи напади над женама дешавају се у сопственој кући, вероватно се због тога фемицид означава као родно засновано насиље.Много се убиства жена управо дешава у породицама. 

Многе породице споља на очиглед изгледају нормално, али заправо нико сем чланова породице не зна шта се дешава између четири зида у породици. Насиље и убиство над женом се обично догађа на месту где жена живи или у близини женине куће, или на местима где она обавља редовне, дневне активности. Врло је могуђе да по убиству жене, убица одмах или након неког времена такође и себи пресуди.

Пример накнадног самоубиства убице: Осуммњичени Р. М (69) је, како се наводи у истрази, 9. јануара 2013. око 19 сати хладнокрвно испалио из ватреног оружја два хица у жртве, Д. М (42) и њену ћерку М. М (6) у згради где су живеле. Осумњичени за тај двоструки фемицид у мају се убио у болничкој соби при КЗП у Београду.

Чињеница је да насиље сваке врсте никада не престаје јер насилници обично не одустају од насиља, већ су сваког пута све гори и гори. Насиље једино може да престане када се насилнику супротстави неко ко је јачи од њега.
Понекада то буду остали јачи чланови породице, ако их има и ако могу да се супротставе насилнику, али једини који је легално јачи од сваког насилника јесте закон, који може применити силу да до насиља више не долази.

Литература
Мршевић, З. [2014], Насиље и ми ка друштву без насиља, Институт друштвених наука, Београд

1 коментар:

  1. Била сам повређена и сломљена када се пре седам месеци у мом браку догодио велики проблем између мене и мог мужа. толико страшно да је случај однео на суд ради развода. рекао је да више никада не жели да остане са мном и да ме више не воли. Па се спаковао из куће и натерао мене и моју децу на тешке болове. Покушао сам на све могуће начине да га вратим, после много мољења, али безуспешно. а он је потврдио да је донео одлуку и да више никада не жели да ме види. Тако сам једне вечери, враћајући се с посла, срела своју стару пријатељицу која је тражила мог мужа. Па сам му све објаснила, па ми је рекао да је једини начин да вратим мужа да посетим бацача чини, јер је и он то заиста урадио. Тако да никад нисам веровао у магију, али нисам имао избора него да послушам његов савет. Затим ми је дао адресу е-поште бацача чини коју је посетио. дралаба3000@гмаил.цом. Следећег јутра сам послала е-маил на адресу коју ми је дао, а чаролија ме је уверила да ћу вратити мужа наредна два дана. Каква невероватна изјава!! Никада нисам веровао, па је разговарао са мном и рекао ми све што треба да урадим. Онда их радим без повећања, тако да ме је наредна два дана, изненађујуће, звао мој муж који ме није звао у последњих 7 месеци да ме обавести да се враћа. Тако невероватно !! Тако да се вратио истог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и бол који је нанео мени и мојој деци. Тада је од тог дана наша веза била јача него раније, уз помоћ сјајног бацача чини. Дакле, посаветоваћу вас ако имате било каквих проблема, контактирајте др алабу на мејл: дралаба3000@гмаил.цом или га контактирајте на ВхатсАпп и Вибер на овај број: +1(425) 477-2744.......

    ОдговориИзбриши